تبلیغات
مجله ایرانی - ده اشتباه فاحش در بازاریابی

مجله ایرانی

ما برای دل شما مطلب جمع آوری میكنیم...

ده اشتباه فاحش در بازاریابی

نویسنده: حمیدرضا کریمی  موضوعات: مقاله   شماره:4061 بیست و سوم مهر 90

در شرایط تجاری كنونی ، بازاریابی امری کاملا ضروری می باشد . هرچند در صورتیكه روش مناسبی برای بازاریابی انتخاب نکنید، به جای مثمر ثمر بودن میتواند زیانبار باشد. با با دوری کردن از این اشتباهات رایج و معمول ، از دام های بزرگ بازاریابی دوری گزینید.

1. نه هدفی ، نه توقع و انتظاری ؛ بسیاری از شركت ها در واقع نمی دانند كه از بازاریابی چه می خواهند یا انتظارشان از تلاش های شبانه روزی چه می باشد . ابتدا اهدافتان را مشخص و تنظیم نمایید . دوم ، بپذیرید كه بازاریابی یك مرحله است . سوم ، همواره از اینكه مراحل با اهدافتان متناسب می باشند ، اطمینان حاصل نمایید.

2. عدم خرید (buy in ) ؛ مجریان ، مدیران و كارمندانی كه بازاریابی را باور ندارند ، به طور جدی می توانند زیان آور باشند و تمامی مراحل را تحت الشعاع قرار دهند . خرید (‌buy in ‌) را با روشن ساختن اهداف و مراحل عملیات بازاریابیتان بدست آورید.

3. ترس ؛ شركت ها در برخورد با بازاریابی غالباً دچار ترسی مبهم و نامحسوس می گردند . آنها از نه خود بازاریابی، بلكه از عدم موفقیتشان در بازاریابی (كه حتی آنان را از آغاز و ادامه كار باز می دارد) ، واهمه دارند . هنگامی كه عملیات بازاریابیتان را راه اندازی می نمایید از اینكه بارها و بارها زمین خورده و موفق نگردید، ترسی نداشته باشید.

4. عدم آموزش ؛ اگر به كارمندانتان در خصوص بازاریابی آموزش ندهید ، آنها همچنان بدگمان خواهند بود و این مسأله می تواند منجر به تحلیل كل مراحل بازاریابی گردد.

5. هدر رفتن سرمایه ؛ اجرای عملیات50 دلاری كه از اجزای خوبی برخوردار می باشد می تواند راه گشاتر از عملیات 50000 دلاری باشد كه به صورت ضعیفی طراحی شده است . بسیاری از تكنیك های بازاریابی ” سنتی“ ، مانند تبلیغات ، نمی توانند نتایج كافی ارائه دهند تا اینكه هزینه ها را ارزیابی نماییم .حداقل دو بار در سال به ارزیابی سرمایه بازاریابیتان بپردازید.

6. اتلاف وقت ؛ خود را ملزم به این نكنید كه هر هفته به گروه های شبكه ای بروید؛ اگر هیچگونه تجارتی در آن نمی بینید . تمام زمان بازاریابیتان را صرف اثبات ارزشمندی آن كنید ، تردیدی در كنار گذاشتن قسمتهایی كه عمل نمی كند به خود راه ندهید.

7. عدم ارتباط ؛ اگر در باره برگزاری یك سمینار مهم به كارمندانتان اطلاعاتی نداده اید ، آن را برگزار نكنید . در تمامی مسائل و جرئیات بازاریابی ، سیاست آزادی بیان را به كار گیرید.

8. عدم مسوولیت پذیری ؛ این مسأله میتواند بدترین بزرگ ترین اشتباهی باشد كه یك شركت می تواند انجام دهد. داشتن اهداف واقع بینانه و عملكرد سریع برای كسانی كه در كار بازاریابی هستند ، ضروری می باشد . در غیر این صورت شما به مرگ ” آری “ گفته اید و هیچ چیز را عملی نساخته اید.

9. عدم پرداخت پاداش ؛ عدم شناسایی و ارج نهادن به مهارت ها و تخصص های بازاریابی كارمندانتان سبب می شود محرك هایی كه می بایست به كار گرفته شوند دچار لغزش گردند و نتیجه ای معكوس داشته باشند . راه های موفقیت در بازاریابی را كه پایه هایی ثابت و استوار دارند ، بشناسید.

10. عدم وجود دست نوشته ؛ گفته اند: « هنگامی كه کاری نوشته شود، انجام می پذیرد». همیشه اهداف و طرح هایتان رابنویسید و این احتمال را بدهید كه هنگام نوشتن ، دید و نقطه نظر شما به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

اینها اشتباهات متداولی هستند كه بسیاری از تجارت ها با آن مواجه می گردند . با عدم تكرار اشتباهات بازاریابی رقبای خود ، از آنان پیشی گیرید.

  • جدیدترین عناوین

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • تعداد کل پست ها :

لینك باكس هوشمند مهر،افزایش بازدید،لینک باکس،افزایش امار،مهر باکس