تبلیغات
مجله ایرانی - درست تنفس کنیم؟

مجله ایرانی

ما برای دل شما مطلب جمع آوری میكنیم...

درست تنفس کنیم؟

نویسنده: حمیدرضا کریمی  موضوعات: مقاله   شماره:4021 بیست و سوم مهر 90

اولین نکته برای کسب تندرستی، تنفس سالم است . اساس سلامتی اصلاح شیوۀ نفس کشیدن است . تعجب می کنید ؟ بسیار ساده است : تنها در صورتی می توانید سالم بمانید که سلول های بدن شما سالم باشند. اما چه چیزی سلامت سلول های بدن شما را تضمین می کند؟ اگر جریان خون بتواند سلول ها را در وضعیت مناسب نگه دارد، شما سالم و تندرست خواهید بود . تنفس مانند دکمۀ تنظیم کنندۀ سرعت جریان خون است و می تواند کل دستگاه گردش خون را تحت تأثیر قرار دهد. هیچ عاملی به اندازۀ تنفس صحیح بر سلامتی بدن تأثیر ندارد.

مسلمأ کمبود اکسیژن به میزان زیادی بر کیفیت رشد و زندگی سلول ها تأثیر دارد، پس رساندن اکسیژن به سلول های بدن مهم ترین و ضروری ترین قدم برای تضمین سلامتی است و تنها راه برای این کار ، تنفس عمیق است . اما متأسفانه اغلب مردم نحوۀ صحیح تنفس را نمی شناسند.

بهترین شیوۀ تنفس
با یک شماره هوا را به داخل شش ها فرو ببرید. به اندازۀ چهار شماره آن را نگاه داریدو سپس با دو شماره بیرون بدهید. اگر فرو بردن هوا برای شما سه ثانیه طول بکشد باید آن را دوازده ثانیه حبس کنید و در مدت شش ثانیه بازدم خود را بیرون بدهید.چرا مدت زمان بازدم دو برابر مدت دم آن است ؟زیرا وقتی هوا را از شش ها خارج می کنید تمام سموم موجود در لنف ها از محیط سلول ها خارج می شود. اما چرا باید هوارا چهار برابر بیشتر در شش ها نگه داشت ؟ با این کار می توانید به اندازۀ کافی خون اکسیژن دار را در کنار سلول ها نگاه دارید تا بتوانند اکسیژن را از خون جذب کنند.علاوه بر این لنف خود را به گردش وامی دارید.

به خاطر داشته باشید هنگام تنفس، دم را عمیق و با کمک عضلات شکمی انجام دهید.با این شکل تنفس، قفسۀ سینه چون دستگاه مکنده ای عمل می کند که لنف را به سمت بالا به جریان می اندازد.اجازه دهید سئوالی از شما بپرسم : آیا پس از تمرینات ورزشی احساس گرسنگی می کنید؟ آیا پس از مدتی دویدن ترجیح می دهید بنشینید و یک استیک بزرگ نوش جان کنید؟حتمأ شما نیز متوجه شده اید که پس از ورزش هیچ کسی تمایلی به خوردن غذا ندارد. اما چرا ؟ به دلیل اینکه در حین ورزش سلول های شما با کمک تنفس صحیح و عمیق ، مواد غذایی مورد نیاز خود را جذب کرده اند.

پس هرروز و دست کم روزی سه بار، به طریقی که برایتان شرح دادم نفس بکشید.البته اصلأ لازم نیست به خود فشار بیاورید. اگر احساس می کنید زمان فروبرردن دم و نگهداری هوا در شش ها برایتان زیاد است ، می توانید مدت آن را کم کنید. اگر هر روز تمرین کنید طولی نمی کشد که ظرفیت شش های شما بیش از اکنون خواهد شد. پس از مدت کوتاهی متوجه خواهید شد میزان انرژی جسمانی شما به میزان چشمگیری افزایش یافته است . با تمرین مداوم ، این انرژی به حد انفجار خواهد رسید ، طوری که باید حتمأ با تلاش بسیار آن را تخلیه کنید . زیرا اکنون اکسیژن بیشتری را به سلول های بدنتان می رسانیدو این یعنی سلامتی و تقویت جسم .

  • جدیدترین عناوین

آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • تعداد کل پست ها :

لینك باكس هوشمند مهر،افزایش بازدید،لینک باکس،افزایش امار،مهر باکس